úterý 26. července 2016

Báječná dýňová polévka s nádechem exotiky



V sekci nazvané Dýňový víkend recepty pěkně přibývají a já přiznávám, že dýně patří mezi moje oblíbené suroviny. Vydatná krémová polévka se smetanou se u nás vaří zejména na podzim, kdy úspěšně zahání splíny a dokáže rozsvítit i sebe deštivější den. Rozhodně patří i mezi Zuzčiny oblíbené polévky a tak vlastně nebyl důvod se pouštět do experimentů. ale to bych asi nebyla já. 

Můj uplynulý víkend byl dost pracovní a když píšu pracovní, mám na mysli především fyzickou práci. Zároveň mi bylo jasné, že se mi nebude chtít práci přerušovat proto, abych šla vařit, protože jakmile si stoupnu k plotně, tak už se k té práci spíš nevrátím (znáte ty zákony prokrastinace). A tak jsem v pátek navařila kotel dýňové polévky, tentokrát s trochou asijského šmrncu.

Co budete potřebovat (na 4 porce):
  • menší dýni Hokkaidó(cca 1 kg)
  • 2 větší mrkvě
  • kousek zázvoru (asi 2x2 cm)
  • sůl, pepř, chilli
  • 400 ml kokosového krému
  • sušená dýňová semínka
  • dýňový olej na zakápnutí
  • možno také pár lístků šalvěje

Dýni pokrájejte na kostky o hraně asi 2 cm. Použijete-li dýni odrůdy Hokkaidó, není potřeba ji loupat na rozdíl třeba od dýně máslové (má jemnější chuť) nebo muškátové (je na druhou stranu chuťově výraznější, kořeněnější sama o sobě). Mrkev oškrábejte a nakrájejte na cca 2 cm kolečka, ta vylepší jasnou zářivou barvu polévky a přidá sladkou příchuť, a nakonec oloupejte a na drobno nasekejte kořen zázvoru. 

Vše vložte do hrnce, zalijte cca 2 litry vody a nechte vařit do měkka. 


Vše pak rozmixujte na jemnou kaši, nechte znovu prohřát a vmíchejte kokosový krém, přidejte podle vlastní chuti sůl, pepř a špetku chilli. Já přidala špetky dvě a výsledek byl příjemně pikantní, ale tak akorát. Nicméně budete-li vařit polévku i pro děti, zůstaňte u jedné špetky.

Již na talíři zakápněte polévku dýňovým olejem, přidejte zelená dýňová semínka a můžete přidat i lístek šalvěje, který polévku příjemně ovoní. 


Pokud si k polévce opečete bagetku, lehce nahradí i hlavní jídlo. 

Tak báječný den a dobrou  chuť!

Žádné komentáře:

Okomentovat