pondělí 7. března 2016

Báječná krupicová kaše je (nejen) pro děti




Krupicová kaše je jednoznačně vnímaná jako dětské jídlo. Má to asi opodstatnění v tom, že kaše se dětem vařívala odjakživa před spaním, aby se pěkně nasytily a v noci se nebudily. Dobře si pamatuju dobu, kdy se miminko Zuzanka budila v noci častěji, něž mi bylo milo, a když moje maminka viděla moje kruhy pod očima a zívání, přišla právě s radou: „Nacpi ji kaší!“  Navíc je to jídlo sladké a to má u dětí vždycky úspěch. Na druhovu stranu není důvod, proč si někdy sladkou „dětskou“ večeři neuvařit, i když už jste velcí.

Co budete potřebovat (na každou porci):
  • 250 ml mléka
  • 25 g krupice (dětské krupičky)
  • 10 g krupicového cukru
  • 20 g másla
  • Špetku skořice
  • Čokoládu na strouhání
  • Čajovou lžičku moučkového cukru na posypání


V kastrůlku rozmíchejte krupici a krupicový cukr v mléce a za stálého míchání přiveďte k varu. Přidejte jiskřičku másla, stáhněte plamen a dále míchejte až do zhoustnutí.

Kaši nalijte na talíř, ozdobte čokoládovými hoblinkami, moučkovým cukrem a špetkou skořice. Babička Anička vždycky dodávala: „Té skořice dej jenom krapet, aby nebyly děti bujné!“ Nevím, co je pravdy na tom, že by skořice měla tak silně povzbuzující účinky, ale babičky se mají poslouchat. A nakonec čajovou lžičkou přidejte na vrch kaše vločky másla.


Pokud potřebujete z kaše udělat barevnější dobrotu, a nebo jí dát punc „zdravějšího“ pokrmu, můžete ji ozdobit i kousky ovoce, ale sama mám nejradši tu čokoládou a skořicí, jak mi ji vařila babička!

Báječný den a dobrou sladkou chuť!


Žádné komentáře:

Okomentovat