středa 3. února 2016

Banánový dortík pro Soňu




K tomu, abyste sklízeli obdiv v kuchyni, nemusíte mít v hlavě miliony receptů, ale musíte umět využít, variovat a inovovat ty, které už znáte. 

Tak jsem to udělala i já, když jsem před týdnem chystala narozeninový večírek pro kamarádku Soňu a lámala si hlavu s dortem. Vím sice, že jedním z nejoblíbenějších Soníkových dortů je Victoria Sponge, tedy piškot se šlehačkou a jahodami, ale taky vím, že Soňa podobně jako já ráda vaří ze sezónních surovin. A tak jsem si vzpomněla na banánový chlebíček, báječný kořeněný dezert jako stvořený pro zimní oslavu.

Co budete potřebovat:
  • 125 g másla
  • 170 g třtinového cukru
  • 2 vejce
  • 3 větší nebo 4 menší banány
  • 225 g hladké mouky
  • 1 čajovou lžičku kypřícího prášku do pečiva
  • 1 čajovou lžičku jedlé sody
  • 1 čajovou lžičku mleté skořice
  • Špetku mletého hřebíčku
  • 1 čajovou lžičku nastrouhané pomerančové kůry (může být i sušená)
  • 50 g ořechů (vlašských nebo pekanových)
  • Špetka vanilky
  • 1 polévková lžíce rumu
  • 30 g rozinek
  • 120 g medu
  • 100 g čokolády


Na krém:
  • 300 g ricotty
  • 100 g crème frâiche
  • 60 g moučkového cukru 

A ještě:
  • hrst zlatých rozinek
  • čajovou lžičku zlatých perliček
  • zlatou práškovou potravinářskou barvu
  • hrstku cukrových vloček


Postup, jak na korpus, najdete mezi staršími příspěvky na blogu, je to ne-obyčejný banánový chlebíček, stačí kliknout na tenhle odkaz: Báječný banánový chlebíček.



Zatímco bude banánový dortík chladnout, připravte si krém. Ten ušlehejte z ricotty, crème frâiche a moučkového cukru. Když ho budete chtít vylepšit, můžete do krému přidat pár kapek brandy, madeiry nebo mandlového či ořechového likéru.



Krémem potřete i vršek dortu a pak přijde na řadu zdobení! Protože Soňa má srdce ze zlata, bylo jasné, že já dám dortu luxusní zlatý punc. Posypala jsem ho zlatými rozinkami a jedlými zlatými perličkami, mezi ty přidala pár cukrových vloček, vždyť je přece zima (i když bez sněhu). A nakonec přišla ke slovu zlatá prášková potravinářská barva. 


Snad dortík udělal Soně radost a chutnal. A vy nečekejte na narozeniny a vyzkoušejte ho třeba v sobotu! 

Dobrou chuť!



Žádné komentáře:

Okomentovat