středa 8. října 2014

Zapomenuté recepty našich babiček


Při pohledu do starých kuchařek mám pocit, že naše babičky (nemyslím to úplně doslovně) v kuchyni využívaly řadu dnes už skoro zapomenutých surovin. Důvodů může být několik. Určitě za tím mohla být šetrnost, taky menší míra obecného blahobytu, ale troufám si tvrdit, že jedním z dalších důvodů je i to, že dnes se na pultech obchodů objevují  suroviny, o kterých se "našim babičkám" ani nesnilo.

Jsem si jistá, že například moje milovaná babi Anička dozajista nikdy neslyšela výrazy jako guacamole, surimi, liči, karambola, kaki-churma a určitě nám ovocné drinky, ona by nejspíš řekla nápoje, nebo ještě lépe "pitíčka" nezdobila physalisem. A to moje babička ve 30.letech 20. století díky příbuzným na velvyslanectví v Sýrii věděla nejen jak vypadají, ale i jak chutnají banány, grepfruit, kokos nebo ananas.

V každém případě jsem se rozhodla prolistovat několik starých kuchařek, které doma mám a které sbírám, a najít a vyzkoušet pro Vás recepty ze surovin sice běžně dostupných, ale v dnešní kuchyni už celkem zapomenutých.


Vedle rakytníku, který teď, pravda zejména díky farmářským trhům, zažívá slavný comeback, se můžete těšit na omáčku z hlohu obecného nebo želé z trnek. A kdo ví, na co dalšího při listování v zaprášených kuchařkách ještě narazím.


Žádné komentáře:

Okomentovat